Som frisör behöver du inte bara vara duktig på att klippa och frisera hår. Du behöver också kunna läsa av kundens humör och personlighet, för att skapa en så behaglig upplevelse som möjligt. En annan bonus är om du kan ge information om saker som hårdonation, hårtransplantation och andra områden – även om det inte är tjänster som din frisörsalong normalt erbjuder.
God kommunikation med kunder, heltäckande expertrådgivning och kompetens är de tre saker du vill framhäva när du ska markandsföra dig själv och din salong. Det spelar ingen roll om du står på en torgmarknad eller nätverkar på ett företagsevent.
Läs på och referera till experter
Företaget Nordic Hair är experter på hårtransplantation och använder sig bara av moderna metoder, till exempel PRP-behandling. Du hittar massor av bra information på Nordic Hairs hemsida och kan således hjälpa män och kvinnor som besöker din salong och som har frågor om detta. Möjligheterna för hårtransplantation och att främja hårtillväxt är större än någonsin. Nordic Hairs metoder är prisvärda, effektiva och nästan helt smärtfria lösningar som antingen bromsar håravfall eller stärker hårtillväxten.
Ett annat exempel är en kund som kanske är nyfiken på hur man bäst donerar eller säljer sitt hår? Även här kan du ge kunden det där lilla extra. Försök vara dina kunders enda kontaktpunkt för alla frågor som gäller hår – på lång sikt kommer det öka lönsamheten!
Försök synas på rätt ställe
Det finns egentligen hur många events och marknader som helst i Sverige och Norden. Därför gäller det att göra lite efterforskningar och välja de platser och events som faktiskt kan gynna ditt företag. Att synas lokalt är så klart alltid bra, särskilt om du har en salong som du inte nödvändigtvis vill expandera till andra orter. Skulle du stöta på en temamarknad för skönhetstjänster är det så klart också ett perfekt val.