Webbplatsens överlägg

Klargör var och när du kommer finnas på marknaden

Många aktörer vid torg- och marknadshandel säljer det som de flesta av oss alltid ser på både lokala och mer regionala marknader. Det kan vara handplockade frukter och bär, fudge, brända mandlar, kläder och diverse hantverk. Målet är då primärt att sälja. Marknader är dock också ett ypperligt tillfälle att visa upp ditt företag och vad ni sysslar med. Se det lite som ett nätverksevent eller en konferens men med helt annan målgrupp.

Ge information till dina följare

Ett sätt att marknadsföra dig själv, dina produkter eller ert varumärke på marknad, är att använda sociala medier och digitala kanaler. Om du redan har ”fans” eller följare, så använd ungapped.se för att enkelt få en kommunikationslösning. Sprid var och när du kommer befinna dig på en viss plats för att visa upp vad du erbjuder. Dels ökar du chansen att potentiella kunder dyker upp, dels blir det liv och rörelse kring ditt marknadsstånd som i sin tur drar mer nyfikna själar.

Med Ungapped får du verktyg och mallar för utskick via både e-post och sms. Folk som alltså frivilligt vill följa din aktivitet får således notiser i olika kanaler om när du finns i närheten.

Anpassa din närvaro utifrån marknaden

Hur du väljer att presentera ert företags produkter eller tjänster, bör baseras på flera faktorer. En av dessa är om det finns ett tema på marknaden. Kanske är det en matmarknad, då kanske du kan samarbeta med nån lokal foodtruck och bjuda på något som relaterar till er verksamhet. Är det en vanlig torghandel kan du försöka sticka ut på andra sätt. Planera noggrant och försök göra det kul för besökarna!